Bolęcin: zaasfaltowany przejazd na linii Trzebinia-Wadowice

1 maja 2010

MAJ 2010; Na stronach Portalu Rynek Kolejowy (po zasygnalizowaniu przezemnie probelmu) pojawił się artykuł:

„Bolęcin: zaasfaltowany przejazd na linii Trzebinia-Wadowice”
(zdjęcie http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/15677/1a78416adf131b4014fa7b2af58d6cff_d.jpg )

Ruch pasażerski między Trzebinią a Wadowicami zawieszono w 2002 r. W ciągu 8 lat infrastruktura linii kolejowej nr 103 uległa daleko posuniętej degradacji. Na domiar złego niedawno zaasfaltowano przejazd na terenie Bolęcina. To wszystko sprawia, iż ponowna reaktywacja trasy wydaje się być niestety coraz mniej realna.

Zdaniem Roberta Siwka -rzecznika Urzędu Miasta w Trzebini, który udzielił komentarza w zastępstwie burmistrza Adama Adamczyka- przejazd został zaasfaltowany z uwagi na konieczność remontu drogi i usprawnienia ruchu pojazdów kołowych.
- Linia kolejowa od lat nie była użytkowana do wykonywania przewozów pasażerskich z uwagi na nikłe zainteresowanie takimi przewozami ze strony potencjalnych pasażerów, a tym samym i brak rentowności takich przewozów. Dodać w tym miejscu należy, że również przejazd przez tory kolejowe w Bolęcinie przez długie lata nie był remontowany, co znacząco utrudniało w tym miejscu ruch samochodowy. Biorąc pod uwagę te argumenty, władze Gminy Trzebinia przy okazji remontowania drogi wystąpiły do Zakładu Linii Kolejowych w Krakowie z prośbą o wydanie zgody na zaasfaltowanie nie użytkowanego torowiska na przejedzie kolejowym w Bolęcinie i taką zgodę uzyskały- powiedział Siwek.
Rzecznik odniósł się także do możliwości reaktywacji ruchu pasażerskiego na linii nr 103. – Naszym zdaniem nie jest realne odbudowanie i ponowne uruchomienie linii kolejowej pomiędzy Trzebinią a Spytkowicami, gdyż linia ta w wielu miejscach została znacząco zdewastowana i zniszczona. Z przeprowadzonego kilka tygodni temu przez naszego pracownika oglądu tej linii pomiędzy Alwernią a Bolęcinem wynika, że na kilku odcinkach leśnych brakuje torów, śrub mocujących tory oraz innych elementów infrastruktury kolejowej- zakończył Siwek.
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego zdystansował się od całej sprawy. Wyraźnie zaznaczył również, iż na wznowienie ruchu między Trzebinią a Wadowicami nie ma co liczyć. -Sprawa zaasfaltowania przejazdu kolejowego na linii kolejowej nr 103 Trzebinia-Wadowice nie leży w kompetencji Urzędu Marszałkowskiego. Za stan infrastruktury, w tym torowisk, odpowiada PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Województwo Małopolskie nie przewiduje wznowienia ruchu pasażerskiego na tej linii- poinformowało Biuro prasowe UMWM.
Komentarza ze strony Zakładu Linii Kolejowych w Krakowie niestety nie udało się uzyskać.
(źródło: Krzysztof Kuś/Rynek Kolejowy, 29 kwietnia 2010)

http://www.rynek-kolejowy.pl/15677/Bolecin_zaasfaltowany_przejazd_na_linii_TrzebiniaWadowice.htm#k108655

Serdeczne podziękowanie składam Krzysztofowi za opisanie tematu oraz zapraszam do komentowania pod nim. Dziękuję także osobie podpisującej się nikiem „fablok” za opis oraz zdjęcia „feralnego” miejsca.


Jedna myśl nt. „Bolęcin: zaasfaltowany przejazd na linii Trzebinia-Wadowice

  1. 1) Może zaczną zjeżdżać w nocy 2) Dosadzi sie jeszcze? trhcoe drzew na trasie żeby przysłonić miasto. Będzie zielono i ekologicznie Zresztą niech się wstydzą gospodarze


Dodaj komentarz