Czekamy do roku 2030??

21 stycznia 2014

Witajcie w nowym 2014 roku. To już 12 lat mija od wstrzymania ruchu pociągów osobowych na linii kolejowej z Trzebini do Wadowic, i co najmniej 10 lat od przejazdu pociągu towarowego po całym szlaku.
Mamy rok 2014 ruch prowadzony po linii 103 – towarowy odbywa się tylko i wyłącznie na odcinku od węzła SPYTKOWICE przez OKLEŚNĄ gdzie tor się odgałęzia i kończy na terenie Zakładów Chemicznych w ALWERNI. Pozostałe odcinki (Trzebinia-Bolęcin, oraz Wadowice-Spytkowice) figurujące do tej pory jako używane w ruchu towarowym nie są w ogóle używane, wyjazd na stację Trzebinia od Bolęcina nie blokuje już semafor świetlny – został on wyłączony, zaś samo torowisko porastają gęste trawy miejscami przejazdy kolejowe zasłaniają krzaki, niestety właściciel kamieniołomu w Bolęcinie który wpakował kupę pieniędzy w bocznicę na stacji Bolęcin i odremontował torowisko został zatrzymany przez protesty miejscowych i nie uruchomił ponownie kamieniołomu. Fatalnie zakończył się rok dla odcinka Wadowice – Spytkowice gdzie przez ostatnie lata jeździły składy towarowe zaś sam odcinek był wspominany w kontekście ruchu osobowego w relacji Wadowice-Spytkowice-Kraków, w krótkim czasie od braku pociągów na tym odcinku zdemontowano sieć trakcyjną, a po miesiącu pojawiły się pierwsze kradzieże torowiska.
Po raz kolejny policjanci z komisariatu w Alwerni złapali złodziei kradnących torowisko w Nieporazie i okolicach Regulic (są to tereny zalesione, w których od 2005 roku ukradziono setki metrów torowiska) tym razem złodzieje pochodzili z … –  Bolęcina, i jak twierdzi policja wspomniani zatrzymani mają na koncie podobne liczne kradzieże w tej okolicy ( info na na podstawie przelom.pl  )
Pisaliśmy już wcześniej o Strategii Rozwoju Transportu do roku 2020 z perepektywą do 2030 gdzie są prowadzone konsultacje społeczne – mowy nie ma o rewitalizacji czy modernizacji linii 103.  PKP PLK proponuje inwestycje w Małopolsce marszałek mówi nie link http://www.rynek-kolejowy.pl/50355/malopolskie_plk_proponuje_inwestycje_marszalek_na_nie.htm
 oraz http://www.rynek-kolejowy.pl/50180/marek_sowa_nie_wydamy_pieniedzy_na_infrastrukture_kolejowa.htm Marszałek za to marzy o igrzyskach w Małopolsce i remoncie jednej z linii kolejowych http://www.rynek-kolejowy.pl/50352/malopolska_marzy_o_igrzyskach_i_kolei.htm słowem jednej.
Na koniec roku informowaliśmy o licznych koncesjach na przewozy busowe w naszym województwie, oraz starcie kolei Małopolskich czy raczej krakowskich jak komentowano w licznych meilach, sprawa ma ciąg dalszy, Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych zdaje się być na skraju bankructwa zwalnia 1/4 załogi czyli na 1000 zatrudnionych pracę ma stracić 250 osób oraz ogranicza liczbę kursów, mają zniknąć pociągi między innymi na relacji Kraków – Wadowice, jak widać to miasto przestanie zaraz istnieć na kolejowej mapie Polski a przypomnijmy że był to niegdyś ważny węzeł komunikacyjny samą zaś stację odnowiono kosztem wielu milionów złotych oraz torowisko w kierunku Kalwarii. Tutaj linki do informacji:
http://www.rynek-kolejowy.pl/50396/fatalna_sytuacja_finansowa_malopolskich_pr_zwolnia_250_osob.htm
http://www.rynek-kolejowy.pl/50426/malopolskie_bedziemy_negocjowac_rozklad.htm
Na razie sytuacja na kolei w Małopolsce wygląda na dramatyczną, wiele relacji zniknie inne zaś będą poważnie ograniczone.
Co pozostaje w sprawie naszej linii kolejowej, nie czekamy z założonymi rękami – działamy. Skoro nie ma mowy o rewitalizacji dopilnujmy tego co zostało, piszmy pisma i działajmy.
Wspieramy także zabezpieczenie historycznej strażnicy kolejowej Okleśnej przy moście kolejowym na Wiśle.
Sami powiedzcie czy rzeczy które wydają się wam niemożliwe są na wyciągnięcie ręki?
Oglądnijcie i skomentujcie:
http://www.youtube.com/watch?v=DDlluvOW-lM

 


Dodaj komentarz