Czekamy do roku 2030??

21 stycznia 2014

Witajcie w nowym 2014 roku. To już 12 lat mija od wstrzymania ruchu pociągów osobowych na linii kolejowej z Trzebini do Wadowic, i co najmniej 10 lat od przejazdu pociągu towarowego po całym szlaku.
Mamy rok 2014 ruch prowadzony po linii 103 – towarowy odbywa się tylko i wyłącznie na odcinku od węzła SPYTKOWICE przez OKLEŚNĄ gdzie tor się odgałęzia i kończy na terenie Zakładów Chemicznych w ALWERNI. Pozostałe odcinki (Trzebinia-Bolęcin, oraz Wadowice-Spytkowice) figurujące do tej pory jako używane w ruchu towarowym nie są w ogóle używane, wyjazd na stację Trzebinia od Bolęcina nie blokuje już semafor świetlny – został on wyłączony, zaś samo torowisko porastają gęste trawy miejscami przejazdy kolejowe zasłaniają krzaki, niestety właściciel kamieniołomu w Bolęcinie który wpakował kupę pieniędzy w bocznicę na stacji Bolęcin i odremontował torowisko został zatrzymany przez protesty miejscowych i nie uruchomił ponownie kamieniołomu. Fatalnie zakończył się rok dla odcinka Wadowice – Spytkowice gdzie przez ostatnie lata jeździły składy towarowe zaś sam odcinek był wspominany w kontekście ruchu osobowego w relacji Wadowice-Spytkowice-Kraków, w krótkim czasie od braku pociągów na tym odcinku zdemontowano sieć trakcyjną, a po miesiącu pojawiły się pierwsze kradzieże torowiska.
Po raz kolejny policjanci z komisariatu w Alwerni złapali złodziei kradnących torowisko w Nieporazie i okolicach Regulic (są to tereny zalesione, w których od 2005 roku ukradziono setki metrów torowiska) tym razem złodzieje pochodzili z … –  Bolęcina, i jak twierdzi policja wspomniani zatrzymani mają na koncie podobne liczne kradzieże w tej okolicy ( info na na podstawie przelom.pl  )
Pisaliśmy już wcześniej o Strategii Rozwoju Transportu do roku 2020 z perepektywą do 2030 gdzie są prowadzone konsultacje społeczne – mowy nie ma o rewitalizacji czy modernizacji linii 103.  PKP PLK proponuje inwestycje w Małopolsce marszałek mówi nie link http://www.rynek-kolejowy.pl/50355/malopolskie_plk_proponuje_inwestycje_marszalek_na_nie.htm
 oraz http://www.rynek-kolejowy.pl/50180/marek_sowa_nie_wydamy_pieniedzy_na_infrastrukture_kolejowa.htm Marszałek za to marzy o igrzyskach w Małopolsce i remoncie jednej z linii kolejowych http://www.rynek-kolejowy.pl/50352/malopolska_marzy_o_igrzyskach_i_kolei.htm słowem jednej.
Na koniec roku informowaliśmy o licznych koncesjach na przewozy busowe w naszym województwie, oraz starcie kolei Małopolskich czy raczej krakowskich jak komentowano w licznych meilach, sprawa ma ciąg dalszy, Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych zdaje się być na skraju bankructwa zwalnia 1/4 załogi czyli na 1000 zatrudnionych pracę ma stracić 250 osób oraz ogranicza liczbę kursów, mają zniknąć pociągi między innymi na relacji Kraków – Wadowice, jak widać to miasto przestanie zaraz istnieć na kolejowej mapie Polski a przypomnijmy że był to niegdyś ważny węzeł komunikacyjny samą zaś stację odnowiono kosztem wielu milionów złotych oraz torowisko w kierunku Kalwarii. Tutaj linki do informacji:
http://www.rynek-kolejowy.pl/50396/fatalna_sytuacja_finansowa_malopolskich_pr_zwolnia_250_osob.htm
http://www.rynek-kolejowy.pl/50426/malopolskie_bedziemy_negocjowac_rozklad.htm
Na razie sytuacja na kolei w Małopolsce wygląda na dramatyczną, wiele relacji zniknie inne zaś będą poważnie ograniczone.
Co pozostaje w sprawie naszej linii kolejowej, nie czekamy z założonymi rękami – działamy. Skoro nie ma mowy o rewitalizacji dopilnujmy tego co zostało, piszmy pisma i działajmy.
Wspieramy także zabezpieczenie historycznej strażnicy kolejowej Okleśnej przy moście kolejowym na Wiśle.
Sami powiedzcie czy rzeczy które wydają się wam niemożliwe są na wyciągnięcie ręki?
Oglądnijcie i skomentujcie:
http://www.youtube.com/watch?v=DDlluvOW-lM

 


5 myśli nt. „Czekamy do roku 2030??

  1. długo by pisać o tym co się z małopolskim zakładem przewozów regionalnych wyprawiało na przestrzeni lat i powstaniem kolei małopolskich i chytrym planie więc wrzucę komentarz z artykułu którego link macie w tekście
    cytuję:

    To wszystko jest długoterminową grą a zaczęło sie kilka lat temu kiedy marszałkowie pojeli że pomimo nakładów kolej to niezły biznes, pierwszą przeszkodą był niesworny i nieukładowy dyrektor Z. Któremu po serii programów zaprzyjaźnionej telewizji tvn podziękowano. Następnie powołano swego R.R. który miał przygotować firmę do przejęcia. Ozywiście zdawano sobiesprawę o nieudzwignięciu całości przewozów i postanowiono wygaszać popyt co też z premedytacją zrobiono a remonty tylko byly czynnikiem pomocniczym. Problem przerostu zatrudnienia wówczas samoistniewystapił i należało go rozwiązać przyokazji robiąc miejsce dla swoich. Ale żeby zwalniać pracownikow należało dogadać się ze związkami i tu był problem bo pani K. z eski nie była podatna na knowania i zastąpiono ją panem I.D. inne związki byly do opanowania i problem protestów teorytycznie został rozwiązany. Wszystko bylo przygotowane i należało czekać na sposobność przejęcia zakładu a ta zdażyła się w ubiegłym roku , marszałek zobowiązał się samodzielnie operować i na szybcika utworzył koleje małopolskie poprawiając swą pozycje w negocjacjach z ministerstwie.
    Wcześniej realizujac długofalową politykę r.r. inwestował w segmenty pod kontem biznesu
    wojewódzkiego, taka polityka nie spodobała się prezesce która również dowiedziała się o
    planach banicji ze spółki malopolskiego zakładu spuściła r.r. ale za słaba była aby wprowadzić swego czlowieka dlatego musiała przystać na aktualnego s. wcześniej zwolnionego z IC a przyjętego dzieki protekcji zzm i zzk i pierwszego kolejarza rp oraz pani Ireny. S. ze zdwojoną energią rozpoczął projekt orania zakładu likwidował wszystko na prowincji i zwalniał setki pracownikow przy akceptacji zz, którzy zamiast bronić swoich członków myśleli o posadach w kolei malopolskich, nie orgaanizowali protestów nie pisali skarg a zwalnianym tłumaczyli że tak musi być. Ale nie przewidzieli że jest jeden który nie przystał do układu i wywinie numer który wstrząsnął krajem i plan po części nie powiódł sie. Pan Cz. Nie wytrzymał i zchajcował się w gabinecie swego wydałoby się kolegi.
    Ale że marszalek chce przejąć już w tym roku zakład i będzie to zgodne z ustaleniami wspolnej komisji należy pozbyć się nadmiernej administracji więc wymyślono grupowe żeby najwierniejszych nie puścić bez kasy , no a co z tymi których wyrzucono wcześniej.
    Nieprawda jest że koleje malopolskie ruszą tylko na jednej liniido Wieliczki, r.r. dostanie 100 mln na rozruch kolei w calym wojewodztwie oczywiście na tych liniach które się utrzymają a w drugiej połopowie roku nastąpi wydzielenie malopolskiego zakladu ze struktur PR i cesja udziałów do kolei małopolskich.
    Tak w skrócie i troche historii i pryszłości, a zamieszanie ze zwolnieniami to gra o odprawy dla emerytów administracyjnych i dokończenia dzieła zniszczenia a szkoda że dzieje się to na naszych oczach i niktnicnie robi.
    źródło http://www.rynek-kolejowy.pl/50396/fatalna_sytuacja_finansowa_malopolskich_pr_zwolnia_250_osob.htm
    dalej się dziwicie dlaczego uwalono taką linię jak między innymi Trzebinia-Wadowice? Raz że województwo małopolskie mogło by wykorzystać wszystkie linie kolejowe które ma na swoim terenie ale takiego Krakowa nie interesuje pociąg osobowy w relacji np. Chrzanów-Trzebinia-Alwernia-Wadowice bo pociągi mają być tylko z i do Krakowa, dwa co z tego że wasza linia kolejowa 103 jest skrótem dla pociągów osobowych towarowych z zachodu na południe przecież Kraków nie ma w tym interesu żeby omijano jego stacje i miasto i tak pojawiły się plany orania linii kolejowych które mogły by świetnie się sprawdzać nie tylko wożąc ludzi ale także jako towarowe, zobaczcie ile firm miało bocznice i korzystało z infrastruktury linii 103 te firmy albo się wyniosły albo mają przy tora bazy dla tirów które rozjeżdżają lokalne drogi myślicie że takiego marszałka albo wojewodę to obchodzi? nawet samorządy do tego łapy przyłożyły bo takich mają polityków którzy oddadzą to w ręce busiarzy tirowców i złomiarzy, porzucili i zmarnotrawili majątek i nie odpowiadają za to

  2. no tak moim zdaniem ta linia 103 to juz historia przede wszystkim to ze ta linia nie miala na swojej drodze duzych miejscowosci ludzi wiele nie jezdzilo w porownaniu z linia katowice krakow wiec to tez napewno zadecydowalo teraz na wsiach to tylko bus jezdzi i dowozi ludzi do szkol czy do pracy nie ma zmiluj no ale taka jest rzeczywistosc .

  3. ?Ten film wideo jest prywatny.
    niestety PLK kazała miłośnikom koli usunięcie tego filmu


Dodaj komentarz