Galeria zdjęć
Jeżeli posiadacie jakieś zdjęcia z linii 103 proszę o podesłanie na stotrojka@gmail.com koniecznie z podaniem źródła, autora. Dzięki wam na światło dzienne wychodzą zdjęcia których nigdzie nie można było dotąd zobaczyć (są naprawdę unikatowe).
(powołuję się na korzystanie z materiałów, opisów wyłącznie zgodnie z art. 25 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, regulującym zasady dozwolonego użytku z powołaniem się na źródło)
źródło: http://www.legutko7.republika.pl/en57.htm
8.08.2001r. EN57-975 jako pociąg 3324 z Wadowic do Trzebini odjeżdża ze Stacji w Okleśnej.
źródło: http://www.profesor.rail.pl/aster/G1.htm
6.07.2001r. EN57-1297 pociąg nr 3324 relacji Wadowice-Trzebinia na Stacji Regulice
fot. quentin, źródło: http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=10052&mode=search
12.05.2007r. Odcinek 103 Woźniki – Radocza Szynobus SA101-001 jako poc. AKPMr 301730/1 przejeżdża po moście nad Skawą.
fot. quentin, źródło: http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=11479&mode=search
29.08.2007r. Odcinek 103 Bolęcin – Piła Kościelecka. SM42-418 ciągnie wagony ze złomem jako zdawka Bolęcin – Trzebinia. A pomyśleć, że jeszcze w 1999 r. jeździły tędy: „kible, pośpiechy i sputniki”…
fot. Bogumił, źródło: http://rail.phototrans.eu/13,1129,0.html
21.04.2006r. Regulice – Regulice Górne. Prawdziwie przykry widok, częściowo rozkradziona, częściowo zdemontowana przez PKP trakcja. Pozostały słupy, porośnięte torowisko, kawałek dalej od sfotografowanego miejsca brakuje blisko 400m torów.
Na linii Bolęcin – Spytkowice dojechać można od Spytkowic do Okleśnej i dalej bocznicą wzdłuż torów szlakowych do Zakładów Chemicznych Alwernia.
fot. quentin, źródło: http://rail.phototrans.eu//images/infrastructure/big/17/3329.jpg
2.08.2009r. Ryflak 101A odstawiony na grupie towarowej w Trzebini. Z tyłu widoczny kawałek nastawni TSA. Wagon ma jeszcze namalowany przydział do ROS Trzebinia, wnętrze dosyć zdewastowane, ale nie krytycznie. Dawniej, do czasu zamknięcia trzebińskiej szopy, śmigał na liniach Trzebinia-Wadowice i Chrzanów-Bolęcin.
fot. Grzesiek Moc, źródło: http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/3/20657.jpg
05.1996r. Stacja Trzebinia Siersza, pociąg osobowy do Wadowic czeka na kończących pracę górników z oddalonej o 300 metrów KWK Siersza. W tamtym czasie była bardzo przyzwoita oferta przewozowa, dawało to mieszkańcom oraz dojeżdżającym do pracy znakomite połączenie z odległymi o blisko 40km Wadowicami i miejscowościami „po drodze”, a także możliwości przesiadki w Trzebini oraz Spytkowicach na inne relacje – rozkład był tak ułożony aby nikt nie musiał zbyt długo oczekiwać na przesiadkę. W tle widać budynek stacyjny, przetrwał w niezłym stanie do dziś, mieszka w nim kilka rodzin, na dole zaś mieści się spedycja towarowa.
fot. quentin, źródło: http://rail.phototrans.eu/14,26001,0.html
12.05.2007r. Szynobus SA101-001 Między Stacją Okleśna a przystankiem osobowym „Miejsce” na moście nad Wisłą. W tle stara strażnica.
Bynajmniej „niestety” nie jest to kurs regularny, a tylko wycieczka („Osiołkiem po małopolsce zachodniej”) pasjonatów kolei którzy wyruszyli z Krakowa.
fot. Marcin Lisowski, źródło: nadesłał autor
26.10.1999r. Między Trzebieńczycami a Spytkowicami, mknie pociąg relacji Wadowice-Trzebinia
fot. Klałd, źródło: nadesłał autor
06.2000r. Wjazd składu EN57 relacji Trzebinia – Wadowice na stację w Wadowicach
fot. Darkmind_PL’s
09.2002r. Są to ostatnie chwile stacji Bolęcin on line 103: Trzebinia – Skawce.
Zdjęcie wykonane z EN57-1576 – jeden z ostatnich pociągów na teraz (2010) nieistniejącej linii i częściowo zdemontowana.
źródło: http://www.legutko7.republika.pl/Widoki/Sm31-081m.jpg
16.07.2004r. Pomiędzy Stacją Okleśna a Zakładami Chemicznymi w Alwerni
SM31-081 jako pociąg zdawczy jadący torem prowadzącym na bocznicę Zakładów Chemicznych Alwernia. Tuż obok tor linii 103.
fot. Marcin Lisowski, źródło: nadesłał autor
25.10.1999r. Peron 4 na stacji w Trzebini, za moment wyruszy pociąg do Wadowic przez Spytkowice. (2010 dziś ten sam peron na wejściu ma tabliczkę „Nieczynny” a wśród płytek betonowych rośnie zielsko – nic już z niego nie odjeżdża – stoją przy nim czasem składy towarowe).
fot. Jano, źródło: http://img708.imageshack.us/img708/79/grodzisko2.jpg
05.2007r. Szynobus SA 101 na przystanku osobowym Grodzisko, w tle budynek poczekalni i kasy biletowej (wycieczka miłośników kolei „Osiołkiem po Małopolsce Zachodniej”)
Torowisko używane sporadycznie przez składy towarowe. Mimo licznych interwencji (mieszkańców, oraz posła) aby pociągi osobowe z Wadowic jeździły do Krakowa także przez Spytkowice ze względu na łagodny profil linii (mała liczba łuków, długie proste, linia zelektryfikowana oraz brak konieczności zmiany kierunku jazdy) Ministerstwo Infrastruktury nie wyraziło zgody.
fot. Darkmind_PL’s
09.2002r. REGULICE Zdjęcie wykonane z EN57-1576 – jeden z ostatnich pociągów na linii w relacji z Trzebini do Wadowic.
fot. Darkmind_PL’s
09.2002r. Wadowice, jeden z ostatnich pociągów (En57-1576) z Trzebini do Wadowic.
fot. Klałd, źrodło: nadesłał autor
31.12.1999r. EN57 jako pociąg do Trzebini oczekuje na wyjazd na peronie Stacji w Wadowicach.
źródło: http://www.legutko7.republika.pl
07.2002r. EN57-1576 jako pociąg 3326 z Wadowic wjeżdża do Spytkowic
fot. CottonwoodEN71, źrodło: nadesłał autor
2008r. Woźniki, łuk, widok od strony mostu na Skawie
fot. CottonwoodEN71, źrodło: nadesłał autor
2008r. Radocza, wyjazd z mostu na Skawie (w oddali masyw Babiej Góry)
fot. CottonwoodEN71, źrodło: nadesłał autor
07.2010r. Porośnięte torowisko w Woźnikach, szlak od kilku tygodni nie używany, natura robi swoje…
fot. Robert Kluska, źródło: nadesłał autor
03.2010r. Przystanek osobowy w Trzebieńczycach, widok w kierunku Wadowic
fot. Robert Kluska, źródło: nadesłał autor
03.2010r. Przystanek osobowy w Trzebieńczycach, widok w kierunku Spytkowic, widoczny bardzo zaniedbany, zdewastowany i rozkradziony budynek poczekalni i kasy biletowej.
Torowisko używane sporadycznie przez składy towarowe.
fot. Ryszard Latko
1997r. Przystanek w Woźnikach.
Dodaj komentarz