PLK nie zgadza się na korzystanie z linii 103 już od 2003r.

25 marca 2011

Marzec/Kwiecień 2011
Podczas gdy trwają procedury prowadzące do zgody na rozebranie części 103 od Bolęcina do Okleśnej pojawiają sie mieszkańcy wnoszący o pozostawienie torowiska na lepsze czasy. Twierdzą że od początku mają „pod górkę” we wszystkich niemal sprawach, od chęci nawięzania kontaktu z decydentami począwszy. Natomiast siłą nie do przecenienia jest zapał społeczników i zapaleńców, którzy od początku jak mogą działają na rzecz ratowania ciągłości szlaku z Trzebini do Wadowic.

Nowy wątek pojawił się w sprawie przewozów towarowych do Alwerni ze stacji w Trzebini i Chrzanowie. Właściciel składu węglowego znajdującego się w Alwerni wyjaśnił na jakiej zasadzie odbywa się transport węgla do jego firmy. Wagony kolejowe z węglem wyruszają z kopalni w Libiążu oraz Jaworznie, docierają do stacji Chrzanów by następnie ich zawartość rozładować na samochody ciężarowe. Te skolei jadą do Alwerni oraz Regulic. Na pytanie dlaczego pociągi z węglem nie jadą do niego przez Bolęcin do Reguli i Alwerni odpowiedź pada rozbrajająca. Od czasu zawieszenia ruchu towarowego na tym odcinku czyli od 2003r. nie udało się ze strony PLK uzyskać zgodny na taki przejazd, pozostał więc transport samochodowy od stacji Chrzanów.


Dodaj komentarz