Po 12 latach bez pociągów

15 października 2014

Witajcie Kochani,
równo po 12 latach od „czasowego” zawieszenia kursów pociągów osobowych  w relacji Trzebinia-Wadowice, linia i jej sąsiedzi żyją własnym życiem, ale dużo z nich pamięta o kursujących niegdyś tu pociągach, ba nawet jak w przypadku Regulic koszą trawę aby nie porosła torowiska. Swoją drogą potwierdza się po raz kolejny jak linie kolejowe działają na zasadzie naczyń powiązanych, oto bowiem tętniąca niegdyś życiem stacja kolejowa SPYTKOWICE stała się centrum czarnego trójkąta bez połączeń osobowych o czym możemy przeczytać w najnowszym wydaniu Gazety Krakowskiej
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/3571659,oswiecim-trasa-gotowa-kiedy-wroca-pociagi,id,t.html
Wygląda na to, że podniesienie prędkości do 100km/h poprzez remonty  torowiska Kraków-Spytkowice-Oświęcim nie skłoniło Samorządu Woj. Małopolskiego do przywrócenia ruchu osobowego wstrzymanego w roku 2012. Przy okazji wróciła dyskusja aby pociągi jadące z Wadowic korzystały z odcinka 103 Spytkowice-Wadowice.
Tymczasem po wyburzonych przystankach w Woźnikach i Radoczy przyszedł czas na sprzedaż terenu z budynkiem w Grodzisku – kolej otrzymała za budynek wraz z działką wielkości 5,6 ara „aż” 15 tyś. zł. Tak nie zabrakło zera – słownie: piętnaście tysięcy złotych, pamiętając jednocześnie, że to mieszkańcy wspomnianego Grodziska w czynie społecznym budowali w latach 70-tych perony oraz budynek o czym można przeczytać na stronie Sołectwa (polecam zdjęcia)
http://grodzisko.malopolska.pl/wydarzenia/38-Przystanek_kolejowy_w_Grodzisku_ma_nowego_w%C5%82a%C5%9Bciciela.html
Za pasem wybory samorządowe, wśród odgrzewanych pomysłów po raz kolejny ścieżka rowerowa w miejscu torowiska na 103, ciekawe że w całej UE miliony euro przeznaczane na przewozy kolejowe przynoszą wymierne rezultaty zaś w naszym kraju te same pieniądze przeznaczane na kolej nie są wykorzystywane, lub z małym skutkiem o czym informuje Kurier Kolejowy http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/21550/BCC-kolej-straci-do-5-mld-zl-srodkow-z-UE.html
Silna kolej regionalna doskonale sprawdza się w Czechach
http://www.rynek-kolejowy.pl/54267/czechy_duzo_i_tanio_czyli_silna_kolej_regionalna.htm
- trudno zatem nie patrzeć przez taki pryzmat że i przewozy kolejowe z Trzebini do Wadowic miały by sens, pamiętam że jeszcze nie tak dawno kiedy w Trzebini Sierszy wsiadano do pociągu można było dojechać nie tylko do Alwerni czy Wadowic ale aż do Suchej Beskidzkiej gdzie po przesiadce wysiadano w Zakopanem
http://www.przelom.pl/historia/2626/Koleja-z-Sierszy-do-Suchej/
komu aż tak zależy na wyrywaniu torów i oddawaniu na złom?

W tekście znajduje się sporo ciekawych linków do stron na których znalazły się informacje nawiązujące bądź opisujące naszą linię kolejową 103 bądź informujących o kolejach, warto się z nimi zapoznawać to tylko ułamek informacji które można znaleźć w sieci, zachęcam do korespondencji meilowej oraz komentarzy i dyskusji na forum http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=327509#327509