Pytania o projekty na linii 103

11 czerwca 2010

CZERWIEC 2010; Coraz więcej meili przychodzi na adres stotrojka@gmail.com z zapytaniem o dział na stronie „PROJEKTY” oraz wznowienie ruchu pasażerskiego przynajmniej sezonowo. Oto fragment jednej z odpowiedzi jaką udzieliłem:

„Jest bardzo wiele wariantów branych pod uwagę jeśli chodzi o wspomniane projekty, w Chrzanowie Fablok jako Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce mogła by mieć świetny skansen lub muzeum kolejowe na obecnie zdewastowanym dworcu Chrzanów przy ul.Fabrycznej po pozyskaniu parowozów mogły by one jeździć na zamówienie na z Chrzanowa przez Trzebinię do Wadowic (tak jak w Chabówce do Zakopanego lub Nowego S.) bądź regularnie/sezonowo. Równolegle w Chrzanowie powstała kilka lat temu „chrzanowska kolej drezynowa” która chciała drezyną własnej roboty poruszać się po tejże linii oraz organizować wycieczki po niej, PLK nie wydała zgody twierdząc że cała linia używana jest do ruchu towarowego – co akurat jest nieprawdą bo są miejsca gdzie szyny zostały rozkradzione…….

Debata w Tygodniku Przełom była niejako zwieńczeniem wieloletnich działań i wysiłku a także chęcią pokazania jak zachowują się lokalni włodarze którzy zamiast zabiegać o rozwój kolei na swoim terenie, totalnie go pogrążają na rzecz prywatnych samochodów (wypowiedź Burmistrza Adamczyka). Należy działać aby sprawa nie pozostała martwa, jest naprawdę wielu ludzi którzy z chęcią będą jeździć 103-ką, i nie tylko miłośników kolei ale stałych pasażerów.


Dodaj komentarz