Wyburzanie Bolęcina

1 czerwca 2015

Niestety dochodzą do nas złe wieści. Jakiś czas temu informowaliśmy o nie najlepszym stanie technicznym budynku stacji BOLĘCIN – bardzo podobny budynek wyburzono na nieistniejącej już stacji Jaworzno (nie mylić z Jaworzno Szczakowa). Dziś na łamach Rynku Kolejowego opublikowano listę na której PKP SA ogłosiła 2 tys. pozycji obiektów do wyburzenia –  wśród nich znalazł się budynek stacji Bolęcin. Artykuł oraz listę obiektów można znaleźć pod linkiem
http://www.rynek-kolejowy.pl/57896/pkp_sa_zburza_ponad_2_tys_obiektow.htm

Tymczasem w Bieszczadach z powodzeniem uruchomiono przejazdy turystyczne drezyn, zachęcam do przeczytania artykułu oraz oglądnięcia zdjęć,
http://www.rynek-kolejowy.pl/57870/trasa_zagorz_kroscienko_odzyla_ruszyly_bieszczadzkie_drezyny_rowerowe.htm 

Wiele osób czeka na taki widok na naszym szlaku – trzymajcie kciuki :-)


6 myśli nt. „Wyburzanie Bolęcina

  1. Byłem dziś na stacji Bolęcin oraz pieszo na odcinku stacja Trzebinia, p.o. Piłka Koscieleceka, stacja Bolęcin, Nieporaz, p.o. Regulice Górne – jeśli myśleć o drezynkach ręcznych bądź rowerowych to na szlaku masa roboty z wycinkom drzew i koszeniem trawy, które porasta torowisko – noi wiele ubytków w rozkradzionych szynach, ale to wszystko jest do zrobienia – potrzeba wielu ludzi, czasu i materiałów, ale warto bo efekt końcowy może być świetny!!!
    A nawiasem mówiąc to dziwię się zarządcy infrastruktury czyli PKP PLK że nie przekazał wcześniej szlaku miłośnikom kolei – napewno dobrze by się nim zajmowali i nie dopuścili by aby był aż tak zapuszczony.

  2. Powiedzcie Państwo to będzie możliwość poruszania się drezyną własnej konstrukcji z Trzebini do Wadowic? Bo aż mi się wierzyć nie chce skoro chodzą słuchy że kolej chciała by rozbierać te tory.
    Jazda tym urokliwym torowiskiem była by napewno nie lada gratką!!!!!!

  3. oto opinia znajomego toromistrza na temat odcinka Bolęcin stacja – Regulice Górne
    braki wkrętów kolejowych, śrub stopowych i łapek, zużyte biologicznie podkłady, mocne zachwaszczenie podsypki, drzewa i krzewy usytuowane w osi skrajnego toru kolejowego (a powinny być w odległości nie mniejszej niż 10 metrów od osi skrajnego toru ) , osuwisko ziemi z pod toru, dewastacja lub brak sieci trakcyjnej, znaczne ubytki szyn,
    słowem czeka was masa roboty, ale jest to do zrobienia


Dodaj komentarz