Zagłosuj na linię 103 TRZEBINIA-WADOWICE

18 listopada 2014

Kochani, macie okazję aby pomóc w reaktywacji całej linii 103!!!

Ruszyło głosowanie w plebiscycie na to którą linię kolejową ma być przeznaczone dofinansowanie ze środków UE,
w związku z tym prosimy o głosowanie na Projekt nr: MŁP 9

Zagłosować i skomentować można tylko raz pod linkiem
http://kolej2022.pl/projekty/malopolskie/442-projekt-nr-mlp-9-trzebinia-wadowice

Opis:
Rewitalizacja linii nr 103 Trzebinia ? Wadowice.

Długość:
54 km

Uzasadnienie:
Projekt umożliwi przywrócenie połączenia pasażerskiego w relacji Trzebinia ? Spytkowice ? Wadowice, na którym 20 lat temu występowały duże potoki podróżnych. Obecne i potencjalne generatory ruchu to: kopalnia Siersza jest planowana do odbudowy, Elektrownia Siersza, Rafineria Trzebinia, rewitalizowane tereny po byłym Zakładzie Metalurgicznym Trzebinia, Zakłady Chemiczne w Alwerni, liczne zakłady produkcyjne w Wadowicach.

Stan obecny:
Stan linii zły. Prędkości maksymalne 30 ? 40 km/h z ok. dziesięcioma dalszymi ograniczeniami do 20 km/h. Duży odcinek między Alwernią i Trzebinią rozebrany.

Dodatkowo zapraszam na stronę WadowiceOnline.pl gdzie szerzej opisano przeszły i obecny stan linii oraz szanse dla niej w artykule
JEST SZANSA NA POWRÓT POCIĄGÓW Z TRZEBINI DO WADOWIC?
Zachęcają do głosowania także Tygodnik Ziemi Chrzanowskiej Przełom
ZAGŁOSUJ NA LINIĘ 103
POCIĄGIEM Z TRZEBINI DO WADOWIC
oraz Regionalny Portal Informacyjny beskidzka24.pl
POWRÓCĄ POCIĄGI? 
Za co serdecznie dziękujemy i zachęcamy do oddawania głosów, wpisywania komentarzy oraz informowania gdzie popadnie o plebiscycie.

A poniżej fotki jakie dostałem na skrzynję od jednego z naszych MK =)


5 myśli nt. „Zagłosuj na linię 103 TRZEBINIA-WADOWICE

  1. Rozumiem że projekt przywrócenia do ruchu linii 103 zgłosili uczestnicy plebiscytu ponieważ urzędnicy nie widzą takiej potrzeby (inaczej – blokują powrót pociągów na tą relację ponieważ w latach 1998-2002 doprowadzili do zniknięcia z niej pociągów osobowych oraz towarowych, zamknęli linię, a przez kolejne lata aż do dziś chcą jej całkowitej rozbiórki?!)
    Natomiast co do informacji podanych przez zgłaszających, należy je poprawić:

    Opis:
    Rewitalizacja linii nr 103 Trzebinia ? Wadowice.
    Uzasadnienie:
    Projekt umożliwi przywrócenie połączenia pasażerskiego w relacji Trzebinia ? Spytkowice ? Wadowice, na którym 20 lat temu występowały duże potoki podróżnych. Obecne i potencjalne generatory ruchu to: kopalnia Siersza jest planowana do odbudowy, Elektrownia Siersza, Rafineria Trzebinia, rewitalizowane tereny po byłym Zakładzie Metalurgicznym Trzebinia, Zakłady Chemiczne w Alwerni, liczne zakłady produkcyjne w Wadowicach. Dodatkowo przywrócenie ruchu towarowego który omija Kraków w ruchu z zachodu i północy na południe. Możliwość wykorzystania odcinka Wadowice-Spytkowice do relacji Wadowice-Kraków, z budową nowego peronu w Tomicach.
    Stan obecny:
    Stan linii zły. Prędkości maksymalne 30 ? 40 km/h z ok. dziesięcioma dalszymi ograniczeniami do 20 km/h. Duży odcinek między Alwernią i Trzebinią rozkradziony, brak objazdów szlaku drezyną inspekcyjną, oraz brak jakichkolwiek drobnych remontów opartych na materiałach staro-użytecznych, nietrasowanie po całości szlaku pociągów towarowych kierowanych na objazdy.
    Zakres:
    Konieczna całkowita wymiana nawierzchni kolejowej na całej długości. Konieczna naprawa rozkradzionej nawierzchni peronowej. W zależności od prowadzonego ruchu, na początek trakcja spalinowa, po uzyskaniu dodatkowej puli pieniędzy ponowna elektryfikacji (słupy trakcyjna w dobrym stanie)
    Długość:
    37 km
    Koszt:
    30 mln zł

    Jeżeli faktycznie mowa o astronomicznych 108 mln zł to nie piszemy rewitalizacja, a MODERNIZACJA – to dwie różne rzeczy i droga do ich przeprowadzenia na przykład w przypadku pozwoleń dłuższa.

    Już widzę w niektórych miejscach wpisy typu „a po co”, „za ile?!!!”, ale już tego kto fizycznie za doprowadzenie szlaku do takiej porażającej nędzy i co za to mu grozi pytań niema, podobnie jak pytań ile firemek wożących ludzi zdezelowanymi busami zamiast robić konkurencję pociągom mogły by do nich dowozić pasażerów, lub po co budowałeś nowy dom tuż przy torowisku które istnieje od 1899!! a teraz żądasz ciszy i spokoju?

  2. Udało się wam zrobić coś pięknego :)
    z ilością głosów ponad 6 000
    zajmujecie pierwsze miejsce w małopolskim
    normalnie jesteście wielcy!

  3. niestety sie spoznilem z oddaniem glosu aczklwiek przywrocenie chociaz szynobusow na lini plaszow – oswiecim przez spytkowice bylo by juz jakims pozytywem


Dodaj komentarz