Wprowadzenie

Przebieg linii 103 Trzebinia-Wadowice-Skawce:

km osi Punkt Nazwa Punktu
0,778 Stacja Węzeł lub odejście torów Trzebinia
3,118 Przyst. Osob. Piła Kościelecka
4,756 Stacja Węzeł lub odejście torów Bolęcin
9,568 Przyst. Osob. Regulice Górne
12,072 Stacja Regulice
14,264 Przyst. Osob. Alwernia
18,023 Stacja Węzeł lub odejście torów Okleśna
18,350 Most rzeka Wisła
19,400 Przyst. Osob. Miejsce
23,521 Stacja Węzeł lub odejście torów Spytkowice
26,234 Przyst. Osob. Trzebieńczyce
28,414 Przyst. Osob. Grodzisko
31,397 Przyst. Osob. Woźniki
32,250 Most rzeka Skawa
33,716 Przyst. Osob. Radocza
37,408 Sacja Węzeł lub odejście torów Wadowice
42,739 Przyst. Osob. Czartak
46,457 Stacja Mucharz
46,700 Most rzeka Skawa
49,987 Przyst. Osob. Zagórze przy Skawcach
54,382 Stacja Węzeł lub odejście torów Skawce

 

Ponieważ na linie kolejowe nie można patrzeć jako wycinek stąd też podam z jakimi liniami przecina się 103:
Przez stację Trzebinia przechodzi linia kolejowa Kraków – Katowice oraz Trzebinia – Oświęcim – Zebrzydowice
Przez stację Bolęcin przechodzi linia kolejowa do Chrzanowa i dalej na Oświęcim, Jaworzno (rozebr.)
Przez stację Spytkowice przechodzi linia kolejowa Kraków – Oświęcim
Przez stację Wadowice przechodzi linia kolejowa Kalwaria Zebrzydowska (Kraków) – Bielsko Biała
Przez stację Skawce przechodzi linia kolejowa Sucha Beskidzka (Chabówka/Zakopane) – Żywiec

Link do artykułu na Wikipedii

prof. Andrzej Nowakowski
Od około 1927 r. tą linią kursował weekendowy pospieszny Katowice-Zakopane (na odcinku Spytkowice-Wadowice-Skawce), a w latach 1936-1939 dwie albo nawet trzy pary pociągów sezonowych z Warszawy (Warszawy Gdańskiej) do Zakopanego. W 1939 r. była to już jedna albo dwie pary pociągów pospiesznych. W latach 1947-1950 kursował nocny pospieszny Warszawa Gł. (łódź Fabr.-Zakopane), a w latach 1965-1973 dzienny pospieszny, a od 1967 ekspres „Tatry”, jedynie z postojem w Wadowicach. Był obsługiwany początkowo przez dwie SM41 (jedna z przodu, druga z tyłu), aby skrócić czas postojów przy zmianach kierunków w Suchej i Chabówce. W latach 1968/69 obsługiwała go Tkt48 z Suchej Besk., a w latach 1969-1971 Ty2 z Trzebini. W latach 1971-1973 były to dwie SP42 z Trzebini, wyprodukowane w pobliskim chrzanowskim „Fabloku”. Lata 1973-1977 to przyspieszony relacji Olsztyn – Łódź Kaliska – Zakopane, z postojami w Spytkowicach i Wadowicach (od Spytkowic do Trzebini tych postojów było więcej), prowadzony zazwyczaj SP42 z Trzebini, czasem, w zimie Ty2 z Chabówki. Lata 1992-2000 to pospieszny z Łodzi (Gdyni) do Zakopanego, z postojami w Spytkowicach i Wadowicach (czasem były też mijanki w Alwerni). Sporadycznie w 1992 r. pojawił się też przyspieszony „Ornak” z Katowic przez Trzebinię do Zakopanego, prowadzony jednostkami EN57. W 1997 r. podczas lipcowej powodzi tygodniowe objazdy od Skawiny przez Spytkowice, Wadowice i Kalwarię dla całego ruchu w kierunku Zakopanego. Podobnie było w sierpniu 2002 r. podczas ostatniej wizyty św. Jana Pawła II w Polsce (objazd Ex „Tatry”) z Krakowa przez Trzebinię, Wadowice i Kalwarię.

Ruch lokalny to do 1970 r. domena SN61 z Krakowa oraz Tkt48 z Suchej Besk., a od 1972 do 1990 r. SP (SM) 42 z Trzebini (tylko od Wadowic do Spytkowic pojawiały się jeszcze Ty2 z Chabówki, a przejściowo, w latach 1975-1976 nawet spalinowe SP45 z Płaszowa). Linia 103 kursowały pociągi dla pielgrzymów na wizyty Jana Pawła II w Krakowie w latach 1983, 1987, 1991, 1997, 1999 i 2002(dwa miesiące przed zamknięciem linii).   W połowie lat 90. pojawił się nawet pociąg przyspieszony z Suchej Besk. do Katowic przez Wadowice i Spytkowice i dalej przez Oświęcim. Linia elektryfikowana w latach 1990-1991, aby po 11-12 latach…. (x.2002)


Jedna myśl nt. „Wprowadzenie


Dodaj komentarz