120 LAT linii 103

4 sierpnia 2019

15.08.1899 została oficjalnie uruchomiona linia 103 tak podaje wiele źródeł, choć podawane są także informacje iż pierwszy parowóz przejechał w połowie lipca tegoż roku, nie spieramy się bo fakt jest taki że w połowie roku 2019 przypada okrągła rocznica 120 lecia naszej stotrójki. Jak widzicie linia na szczęście nie skończyła jako ścieżka rowerowa. Na odcinku Nieporaz-Regulice-Alwernia prężnie działa kolej drezynowa http://www.drezynyregulice.pl/ stale powiększająca swój tabor i skupiająca niesamowite atrakcje przyciągając jednocześnie ludzi wokół stacji i toru https://www.facebook.com/drezynyregulice/ warto śledzić, warto podjechać i zobaczyć na własne oczy. Jest także Stowarzyszenie STACJA CHRZANÓW która czynnie promuje kolej na ziemi chrzanowskiej i Fablok – Pierwszą Fabrykę Lokomotyw w Polsce https://www.facebook.com/StacjaChrzanow/ zobaczcie co i ile się dzieje, wbrew wielu osobą które wieszczyły ciche znikanie kolei z naszego regionu jako tej niemodnej niechcianej traktowanej jako przeżytek. Są ludzie którym chce się działać i pokazywać piękno i klimat kolei. Ale żeby nie popaść w hurra optymizm są też smutne widoki jak choćby ten w Bolęcinie, stacji która jeszcze kilka lat temu funkcjonowała jako towarowa z czynnym odcinkiem do Trzebini i rozebranym do Płazy, dziś nieprzejezdne torowisko systematycznie znika rozkradane…. Na koniec nowy artykuł dlaczego ruch kolejowy zniknął i jaka była tego geneza na wielu szlakach kolejowych w Polsce takich jak linia 103 ”

„Połączenia kolejowe umierały w ciszy. Co się stało z PKP” Karol Trammer, autor książki „Ostre cięcie. Jak niszczono polską kolej”
http://weekend.gazeta.pl/weekend/1,152121,25038293,polaczenia-kolejowe-umieraly-w-ciszy-co-sie-stalo-z-pkp.html

 


Jedna myśl nt. „120 LAT linii 103

  1. Akurat wkrótce chcę się wybrać do Bolęcina, ostatnio gdy tam byłem, stały jeszcze pordzewiałe wiaty, jakieś słupy no i jeden tor tam był odnowiony


Dodaj komentarz