PLK daje zielone światło, a PKP SA?

15 września 2015

W pierwszym etapie drezyny jeździłyby od przystanku osobowego Regulice Górne przez stację Regulice do przystanku osobowego Alwernia…. o tym i o innych działaniach oraz planach pisze Gazeta Krakowska przy okazji dziękujemy za informację o naszej stronie ;-)

http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/8008943,alwernia-pociagi-juz-nie-wroca-za-to-pojada-drezyny-wideo,id,t.html

Niestety fatalne wiadomości z odcinka Trzebinia-Piła Kościelecka – tuż za stacją Trzebinia i przejazdem kolejowym doszło do masowych kradzieży szyn, straty są duże, sprawców nie ujęto.

Na 30 tyś. zł PKP wycenia ponad 100-letni budynek dworca w Bolęcinie, jeśli nikt go nie kupi zostanie wyburzony….

http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/8169548,bolecin-dzis-licytacja-dworca-pkp-ktos-go-uratuje-zdjecia,id,t.html


5 myśli nt. „PLK daje zielone światło, a PKP SA?

  1. Ruszyła budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki

    http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,18829066,ruszyla-budowa-lacznicy-kolejowej-krakow-zablocie-krakow-krzemionki.html#TRrelSST

    A pieniędzy okołó 40 mln zł na przywrócenie ruchu na linii kolejowej 103 Trzebinia-Alwernia-Spytkowic-Wadowice to oczywiście NIE MA od 2002 roku!!!! Co tam! W Krakowie za 2,5km płacą prawie 260mln zł i nikt problemu reszty MAŁOPOLSKI nie widzi bo liczy się Kraków!!!

  2. Tym bardziej jest to bezsensowne bo ponoć ma skrócić drogę do Zakopanego o całe 7 minut!!! A póki co trasa kolejowa do Zakopca prz czasie przejasu ok. 4 godz. jest zadna konkurencją do samochodu. A w Alwerni i sąsiednich miejscowościach ludzie mają problemy z dojazdem do domu- poopóźniane i przeładowane busy a czasem w ogóle nie dojeżdżające.

  3. popatrzcie w warszaffce jest kasa a u nas na 103 jak zawsze nie ma
    Na modernizację 27-kilometrowego odcinka pomiędzy Warszawą Okęciem a Czachówkiem Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 460 mln zł
    http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/26540/85–mln-zl-na-modernizacje-stacji-warszawa-okecie.html
    z czego 85 mln zł na modernizację stacji Warszawa Okęcie

    a powiedzcie taki SN81 nie mógł by jeździć Trzebinia-Wadowice? PR sprzedają 3 sztuki
    http://www.rynek-kolejowy.pl/59857/sn81_004_juz_w_jaworzynie_slaskiej.htm

  4. polecam

    http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/27293/czt–zdalne-sterowanie-ruchem-na-malych-liniach-zbyt-kosztowne-dla-rewitalizacji.html

    fragment artykułu:
    Zbędne jest wyposażanie lokalnych linii kolejowych o małym natężeniu ruchu w najnowocześniejsze systemy komputerowego zdalnego sterowania ruchem z Lokalnych Centrów Sterowania – takie same jak na magistralach europejskich. Systemy te znacznie podnoszą koszty rewitalizacji linii kolejowych – nawet dwukrotnie. Inwestycje bez wymiany sterowania kosztowały 1-1,5 mln zł/km, podczas gdy projekty z LCS-ami ok. 3 mln zł/km.

    Żadnego uzasadnienia w remontach linii lokalnych z bardzo małym ruchem – kilku par pociągów dziennie. – To tak, jakby drogę gminną budowano w standardzie autostrady z bezkolizyjnymi węzłami


Dodaj komentarz