Spalarnia śmieci szansą dla linii Trzebinia-Wadowice?

27 lipca 2010

LIPIEC/SIERPIEŃ 2010 Sprawa linii Trzebinia ? Wadowice nabiera coraz większego rozgłosu. Do wcześniejszego artykułu Tygodnika Lokalnego dopisuje się ogólnopolski portal Rynek Kolejowy

?Spalarnia śmieci szansą dla linii Trzebinia-Wadowice??
W związku z planowaną budową spalarni w powiecie chrzanowskim jednym z często padających pytań jest to, którędy śmieci będą do niej dowożone. Odpady mają pochodzić także z powiatu wadowickiego i suskiego. Warto by było, aby samorządowcy, a zwłaszcza inicjatorzy budowy spalarni – burmistrz Chrzanowa Ryszard Kosowski i burmistrz Trzebini Adam Adamczyk, przeanalizowali opcję transportu śmieci koleją jako alternatywy dla uciążliwego transportu kołowego. Linia nr 103 doskonale do tego celu się nadaje. Kiedy zostanie rozebrana, na analizy będzie już za późno.

źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/17204/Spalarnia_smieci_szansa_dla_linii_TrzebiniaWadowice.htm

Komentarz: Plany budowy spalarni odpadów pomiędzy Chrzanowem a Trzebinią dają szansę na uratowanie linii kolejowej Trzebinia-Wadowice przed fizyczną likwidacją ponieważ śmieci mają być wożone z powiatów wadowickiego oraz suskiego. To właśnie kolej mogła by się doskonale w tym zadaniu sprawdzić. Jednak linia miejscami jest w opłakanym stanie o co nie bez powodu obwiniany jest zarządca infrastruktury. Największym błędem PKP PLK było i jest pozostawienie linii samej sobie. Nikt mimo interwencji jej nie rewidował nie objeżdżał po prostu linię zamknięto dla ruchu kolejowego, a resztę robią złodzieje. Według orientacyjnych szacunków koszt przywrócenia do użytkowania linii wynosi około 65 mln zł. Ile wynosi roczny koszt codziennego (w dni robocze) objazdu linii drezyną przez toromistrzów PLK? Dla tej linii jest to orientacyjnie 30 tys. PLN. (Paliwo dla drezyny plus 2 godziny pracy dla dwóch pracowników) Straty? PLK sama napisała.


Dodaj komentarz