Studium wykonalności SKA dla Krakowa obejmuje linię103

18 marca 2013

Aktualizacja Studium Wykonalności dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA) w Aglomeracji Krakowskiej zakłada możliwość rewitalizacji linii 103 Trzebinia-Spytkowice-Wadowice,  jeśli dojedzie do skutku powstanie szybkich połączeń w Małopolsce.

Cyt.: ” Obszary, które można uznać za rejony których mieszkańcy codziennie dojeżdżają transportem publicznym (pociągami, autobusami lub busami) do pracy w Krakowie trzeba określić dość szeroko. (…) wachlarz linii kolejowych będących w „oddziaływaniu Krakowa” jest w tym przypadku stosunkowo rozległy. Wśród linii będących w „oddziaływaniu Krakowa” znajduje się także Trzebinia-Spytkowice-Wadowice z zawieszonym ruchem pasażerskim”.

„Ocena celowości rewitalizacji i odnowy linii kolejowej nr 94 do Spytkowic, zależnie od jej przeznaczenia na tle sieci kolejowej ? uznania jej lub nie za wariant linii kolejowej C-E30; od tego bowiem zależy perspektywa sfinansowania jej rewitalizacji i osiągnięcia rozsądnych prędkości, w celu wyboru wariantu wydłużenia linii SKA2 w kierunku zachodnim lub południowo-zachodnim (Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Sucha Beskidzka, Wadowice p. Kalwarię Zebrzydowską z uwzględnieniem lub nie łącznicy omijającej Kalwarię Zebrzydowską Lanckoronę, Spytkowice, Wadowice p. Spytkowice, Alwernia – ewentualne przywrócenia ruchu na linii kolejowej nr 103).”

Cały dokument w formacie PDF można pobrać pod adresem
http://www.zdw.krakow.pl/uzp/kjarzebinska/2013/02/825/Zalacznik_nr_1_OPZ.pdf

Ponieważ plik ten zawiera sporo materiału – szczególnej uwadze polecam strony 23-25 oraz 30, gdzie mapki oraz treść nawiązują do uruchomienia ruchu pasażerskiego na naszej stotrójce.

Właściwie to nie powinno być studium wykonalności, a opis funkcjonowania transportu publicznego w Województwie Małopolskim.


Jedna myśl nt. „Studium wykonalności SKA dla Krakowa obejmuje linię103

  1. Przejdźcie się po torowisku z Wadowic do Trzebini i sami zobaczcie że linia do całkowitej rewitalizacji vel odbudowy, pouszkadzane nasaypy, rozkradzione w wielu miejscach tory i podkłady, trakcja całkowicie zniszczona są same słupy, oczywiście linię do parametrów 70~80km h i osobówki pojadę np szynobusy ale ile pieniędzy za to trzeba wydać i skąd je wziąć? UE się dołoży?? A wkład własny?


Dodaj komentarz